افتتاح نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی

افتتاح نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی

در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی تهران؛
نشست تخصصی نقش چاپ و بسته بندی در تحقق اقتصاد فرهنگ و هنر به همت انجمن علمي فناوري چاپ ايران برگزار شد
به گزارش روابط عمومی انجمن این نشست با حضور مهندس محمد بیطرفان رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران ، مهندس مرتضی حاکی مدیر مجتمع چاپ و بسته بندی، احمدرضا اعتماد مظاهری مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران، دکتر مهرداد بیات مدرس دانشگاه و عضو هيات مديره انجمن چاپ، دكتر محبی رئیس اتحادیه چاپخانه داران آذربایجان غربی و دکتر بهنام زنگی مدرس دانشگاه و عضو هيات مديره انجمن چاپ برگزار شد

صنعت چاپ و بسته بندی ارزش آفرین است
رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران در این نشست با اشاره به اینکه مهمترین اولویت در موضوع اقتصاد مقاومتی باید توجه و توسعه چاپ و بسته بندی به عنوان یکی از زيرساخت هاي بنيادي هر توسعه اي در کشور باشد خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد رياضتي نيست بلكه اقتصاد متكي بر سرمايه هاي انساني و مادي داخلي است و رويكردي صادرات محور دارد.
بيطرفان در ادامه با اشاره به اینکه صنعت چاپ و بسته بندی ارزش آفرین استتاكيد كرد: ترويج فرهنگ مصرف كالاهاي ساخت ايران و زمينه سازي براي تقويت حس تعصب نسبت به اين مهم نيازمند عزم ملي است.
وي تنها راهكار براي رفع بيكاري جوانان، افزايش توليد و تحقق اقتصاد مقاومتي را افزايش كيفيت و توليد انبوه و كاهش قيمت تمام شده از يك سو و تقويت باور عمومي نسبت به made in Iran و مصرف كالاها و خدمات ايراني توسط آحاد مردم از سوي ديگر است.
رئيس انجمن علمي فناوري چاپ ايران يكي از گلوگاه هاي تاثيرگذار در كاهش اقبال جامعه نسبت به خريد كالاهاي ايراني را نداشتن كيفيت قابل رقابت در حوزه طراحي بسته بندي و غفلت توليد كنندگان نسبت به خلاقيت و نوآوري مستمر در حوزه چاپ و بسته بندي و عدم ايجاد بسترهاي لازم براي خلق، توسعه و بكارگيري شركت هاي دانش بنيان در حوزه صنعت چاپ است.
هر کسب و کاری برای موفقیت نیازمند اولویت دادن به دیجیتال مارکتینگ است
یک کارآفرین و صنعتگر حوزه چاپ و بسته بندی با اشاره به اهمیت دیجیتال مارکتینگ در رونق بخشی به اقتصاد فرهنگ و هنر معتقد است؛ هر کسب و کاری برای موفقیت نیازمند اولویت دادن به دیجیتال مارکتینگ است.

مهندس مرتضی حاکی در حاشیه نشست نقش چاپ و بسته بندی در تحقق اقتصاد فرهنگ و هنر که در نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد گفت: دیجیتال مارکتینیگ موضوعی است که درچند سال گذشته جای خود را به عنوان یک واحد کارآمد و مستقل باز کرده است و نقش بسیار مهمی در توسعه کسب و کارها دارد.
وی با اشاره به اینکه یکی از ضعف های اصلی حوزه های مختلف کسب و کار از جمله حوزه چاپ و صنعت چاپ و بسته بندی نپرداختن به دیجیتال مارکتینگ است خاطرنشان کرد؛ صنعت چاپ در حوزه دیجیتال مارکتینگ ضعیف عمل کرده و این صنعت و فعالان صنعت چاپ و بسته بندی به عنوان یک صنعت ارزش آفرین نیازمند توجه بیشتر به مقوله دیجیتال مارکتینگ است.
مدیر مجتمع چاپ و بسته بندی آراد با اشاره به اینکه بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت هایی که همه کسب و کارها بویژه صنعت چاپ و بسته بندی باید به آن توجه نمایند این است که دیجیتال مارکتینگ هزینه ها را کاهش می دهد و بازاریابی ها تسهیل می نماید و زمینه چابکی و موفقیت آن ها را در عرصه ملی و بین المللی فراهم می نماید.
وی بر تقویت زیرساخت های ملی و بین المللی برای توسعه دیجیتال مارکتینگ و ثروت افزایی از این طریق اشاره کرد و گفت: در این حوزه یکی دیگر از ضرورت ها تقویت زیرساخت ها فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه فناوری اطلاعات ملی است تا با اختلال در این حوزه کسب و کارها و دیجیتال مارکتینگ آنها دچار تزلزل نشود چرا که در اختلال اخیر اینترنت بسیاری از کسب و کار دچار مشکل شدند.
حاکی رونق بخشی به کسب و کار ها در توجه به فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ عنوان کرد و گفت: در این حوزه نیازمند تقویت آموزش های رسمی و غیررسمی منسجم، کامل و دارای سرفصل های به روز هستیم.
این کارآفرین جوان بر توسعه اموزش های مهارتی دیجیتال مارکتینگ بر اساس علوم روز و براساس فرهنگ بومی کشورمات تاکید کرد.
مهندس مرتضی حاکی کارآفرین جوان و مدیرعامل مجتمع چاپ آراد نیز گفت: صنعت چاپ یک صنعت مادر است و با سرمایه گذاری کم می تواند اشتغال آسان و فراوانی ایجاد کند و ما توانستیم با همه مشکلات اقتصادی و رکود بیش از هفتاد شغل مستقیم و 250 شغل غیرمستقیم ایجاد کنیم.

دیر به فکر اهمیت صنعت چاپ افتادیم
دکتر مهرداد بیات نیز با اشاره به اینکه صنعت چاپ به عنوان صنعت زيربنايي در توسعه فرهنگ و تمدن جهانی است گفت: : ایران ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر و صنایع فرهنگی دارد و در صورت حمایت از صنعت چاپ و بسته بندی می توانیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.
دکتر مهرداد بیات با اشاره به اینکه صنعت چاپ در دنیا بیش از پانصد سال سابقه دارد خاطرنشان کرد: این در حالی است که تازه به فکر افتادیم که باید در مقاطع کارشناسی ارشد نیرو تربیت کنیم و باید به ارتباط دانشگاه و صنعت و جامعه اهمیت بدهیم.
صنعت چاپ و بسته بندی پیش نیاز سایر صنایع و بخش های صنعتی است
دکتر محبی رئیس اتحادیه چاپخانه داران آذربایجان غربی نیز در این نشست با تاکید به اینکه صنعت چاپ و بسته بندی در صورت حمایت می تواند نقش مهمی در توسعه کشور ایفا نماید گفت: صنعت چاپ و بسته بندی پیش نیاز سایر صنایع و بخش های صنعتی است و توسعه فرهنگی و توسعه اجتماعی هر جامعه نیز مدیون صنعت چاپ است.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.