نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ با شش نشست تخصصی

نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ

چهارمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ با برپایی شش نشست تخصصی همزمان با هجدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ از دهم تا شانزدهم شهریور ماه برگزار می‌شود

محمد بیطرفان؛ رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این‌روزها شاهد برگزاری برنامه‌های متنوعی به مناسبت هجدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ در تهران و سایر شهرها هستیم و نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ با برگزاری نشست‌های تخصصی از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌آید.وی ادامه داد: این نشست‌ها تخصصی و دربردارنده موضوعات روز حوزه چاپ هستند و همه شرکت‌کنندگان با حضور در این نشست‌ها می‌توانند نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود درباره موضوع مشخص شده را بیان کنند.

بیطرفان با بیان اینکه برای هر نشست جمعی از متخصصان و مسئولان هر موضوع دعوت شده‌اند، عنوان کرد: ما از قشرهای مختلف مانند مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکل‌های صنفی حوزه چاپ، هیات علمی دانشگاه‌های کشور و کارشناسان سازمان توسعه تجارت برای حضور در این نشست‌ها دعوت کرده‌ایم و تلاش داشتیم که متخصصان هر رشته در نشست‌ها حضور داشته باشند.

دبیر چهارمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ تاکید کرد: امسال با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر صنعت چاپ تلاش کردیم نشست‌ها با حداقل هزینه برگزار شود.

به گفته وی، از جمله ویژگی‌های این نشست‌ها تخصصی‌ و علمی‌ بودن آن‌ها است و موضوعاتی که برای نشست‌ها انتخاب شده‌اند نیز بسیار متنوع هستند و از موضوعات روز این حوزه به شمار می‌آیند که نیاز است که درباره آن تبادل نظر شود تا راهکارها و راهبردهای بهینه‌ای ارائه شود.

وی با اشاره به نشست نخستین روز که ظهر امروز شنبه ۱۰ شهریور برگزار می‌شود، توضیح داد: نشست «صنعت چاپ در خدمت کالای ایران‌ساخت و صادرات غیرنفتی» از ساعت ۱۴:۳تا ۱۷در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

بیطرفان با اشاره به نشست فردا یکشنبه ۱۱ شهریور نیز گفت: نشست «چشم‌انداز صنعت چاپ بین دو وزارتخانه  ضرورت هم‌افزایی با آموزش عالی» از ساعت ۱۰ تا ‍۱۳ در ساختمان فارابی دانشکده صنعتی امیرکبیر برپا خواهد شد.

وی دانشگاه علم و فرهنگ را میزبان سومین نشست معرفی کرد و یادآور شد: نشست «بازتعریف مفهوم چاپ در تحول و تعاملات اجتماعی» دوشنبه ۱۲ شهریور از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ در سالن شهدای جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و فرهنگ پیش‌بینی شده است.

بیطرفان با اشاره به همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برگزاری نشست چهارم توضیح داد: سه‌شنبه ۱۳ شهریور نشست «جایگاه علوم و فناوری‌های نوین و چاپ سه‌بعدی در صنعت چاپ» از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ در ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

وی ‌همچنین درباره نشست روز پنجم، عنوان کرد: نشست «چاپ سبز، زیست سازگار  استانداردهای ملی» چهارشنبه ۱۴ شهریور از ساعت ۱۰ تا  در۱۳ دانشگاه هنر برپا خواهد شد.

بیطرفان با اشاره به برگزاری نشست‌های دو روز پایانی در پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ شهریور نیز گفت: نشست‌های «ارزش آفرینی صنعت چاپ در اقتصاد ملی» و «محدودیت‌های تحریم ۲ و راهکارهای تامین مواد اولیه در صنعت چاپ کشور» در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شوند.

منبع نوشته:http://www.ibna.ir/vdcdoo0xxyt09j6.2a2y.html

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.