دفتر انجمن علمي فناوري چاپ ايران در اميركبير آغاز به كار كرد

دفتر انجمن علمي فناوري چاپ ايران

دفتر انجمن علمي فناوري چاپ ايران

دفتر انجمن علمي فناوري چاپ ايران در راستاي تعامل سازنده بخش صنعت و دانشگاه در حوزه چاپ، رسما در دانشكده پليمر و رنگ دانشگاه صنعتي اميركبير كار خود را آغاز كرد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه دانشگاه ايرنا از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، در مراسم افتتاح اين دفتر كه با حضور مسئولان دانشگاه صنعتي اميركبير و انجمن علمي فناوري چاپ ايران برگزار شد، تعدادي از صاحب نظران، اساتيد و پيشكسوتان حوزه چاپ حضور داشتند.
در اين آيين رئيس انجمن علمي فناوري چاپ ايران با اشاره به اينكه با گشايش اين دفتر ابعاد همكاري هاي متقابل، علمي و كارشناسي براي ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه چاپ باز مي شود، اظهار داشت: از اين پس شاهد اتفاقات خوبي در راستاي رفع نيازهاي پژوهشي صنعت چاپ كشور و پويايي دانشگاه براي انجام پروژه ها و رفع مشكلات و چالش هاي صنعت چاپ خواهيم بود.
محمد بيطرفان افزود: مسئوليت اصلي انجمن هاي علمي ايجاد ارتباط بين دانشگاه و صنعت و دولت است تا نيازهاي علمي هر حوزه توسط انجمن تخصصي آن پيگيري شود وعلي رغم مشكلات فراوان ما توانستيم صنعت راهبردي چاپ را به جامعه علمي كشور معرفي كنيم.
بيطرفان گفت: هم اكنون رقابت خوبي بين دانشگاه ها براي پرداختن به صنعت چاپ وجود دارد. باتوجه به اينكه 80 درصد نياز اين صنعت به ماشين آلات و مواد اوليه از خارج تامين مي شود، بومي سازي اين صنعت مستلزم اتكا به توان نيروي داخلي و پتانسيل بالايي است كه در نخبگان، پژوهشگران، اساتيد و دانشجويان ما وجود دارد.
رئيس انجمن علمي فناوري چاپ از راه اندازي كارگروه چاپ هاي تكنولوژي خبر داد و اعلام كرد: ما در تلاش هستيم با تعامل بين دانشكده و انجمن رسالت خود را هم در عرصه علمي و آموزشي و هم در عرصه توسعه فني و صنعتي حوزه چاپ به انجام برسانيم.
بيطرفان از رشد بي سابقه رتبه انجمن علمي فناور چاپ در رتبه بندي وزارت علوم خبر داد و اعلام كرد: رتبه انجمن علمي فناور چاپ در رتبه بندي وزارت علوم از رتبه C به رتبه B ارتقا يافته است.
در ادامه مدير گروه پليمر دانشكده پليمر و رنگ دانشگاه صنعتي اميركبير با اشاره به رويكرد اين دانشگاه در توجه به انجمن هاي علمي و استقرار آنها در اين دانشگاه گفت: انجمن علمي فناوري چاپ ايران نخستين انجمن علمي است كه در اين دانشگاه دفتر رسمي داير مي كند و اين امر حاكي از عزم و اراده انجمن چاپ به نمايندگي از صنعت چاپ براي حل مسائل و مشكلات رشته ها و صنعت چاپ و توسعه اين صنعت مهم و استراتژيك با قطب دانشگاهي در اين حوزه يعني دانشگاه صنعتي اميركبير است.
استاد دانشگاه اميركبير از ايجاد رشته هاي دانشگاهي جديد در حوزه صنعت چاپ در دانشكده پليمر و رنگ اين دانشگاه خبر داد و اعلام كرد: رشته پليمر با گرايش چاپ در مقطع كارشناسي ارشد از سال 1398 در اين دانشكده داير خواهد شد.
سعيد پور مهديان گفت: تنها خواسته جامعه علمي كشور از دست اندركاران و فعالان اين حوزه اين است كه پشت اين دانشجويان را خالي نكنند و به آنها اطمينان بدهند كه تنهاي شان نمي گذارند.
وي در ادامه گفت: در سال 98 انتخاب رشته چاپ در دسترس دانشجويان قرار خواهد گرفت و دانشجويان مي توانند اين رشته را انتخاب كنند وما اميدواريم با شناساندن اين رشته به دانشجويان، آنها را به انتخاب آن ترغيب كنيم.
در اين آيين رضا رضايي پيشكسوت چاپ، مجيد فرشيد فريد فعال اتحاديه چاپ، مهندسان نويد شيرمحمد و فلامرزي از چاپخانه بانك مركزي ايران درباره اهميت توجه به صنعت چاپ و لزوم حمايت دولت از اين صنعت سخنراني كردند.

منبع نوشته:www.irna.ir/news/83156651/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.